Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Broń jaka jest - każdy widzi

Jak już zostało zaznaczone w poprzednim rozdziale, najęcie minifigów do naszej armii, to zaledwie początek. Trzeba ich jeszcze uzbroić i tu pomocą nam będzie służył niniejszy rozdział. Broń jak zwykle można dobierać jedynie pod kątem skuteczności... ale wygląd też się liczy... w końcu wykańczanie wrogów za... mieczem z milionem kolców jest bardziej pro, niż bambusowym kijem ;-). Co więcej, skoro już mamy narzędzia do szarpania, kłucia i walenia, to warto również zaopatrzyć naszą armię w jakąś ochronę przed nimi (przeciwnik tez je ma).

Poniżej przedstawione zostają grupy broni i zbroi, ich koszt w punktach, zasięg, zadawane obrażenia charakterystykę oraz uwagi. Broń jest podzielona rozmiarowo wedle zasady:  to co jest mniejsze od Minifiga, jest bronią typu S, to co jest wielkości Minifiga to broń typu M a wszystko co jest większe to broń typu L.

W wypadku broni miotanych, przyjmuje się iż "amunicja" nigdy się nie kończy ale nie można się nią podzielić, chyba że oddaje się ją całą. Wyjątkiem są materiały wybuchowe - liczone "na sztuki" na armię.

Trudność użycia, jest cechą dodatkową, używaną przy określaniu powodzenia akcji (patrz dalej).

Broń krótka ręczna (S)

Koszt: 2 punkty
Trudność użycia: 2
Zasięg: bezpośredni, na długość broni
Obrażenia: 1d6
Charakterystyka: To krótka broń, do wysokości mniej więcej figurki krasnoluda, lub krótsza od standardowego minifiga o około 1 stud. Pozwalają na posiadanie drugiej broni lub tarczy w drugiej ręce. Wszelkie sztylety, krótkie topory i miecze, maczugi, piły mechaniczne etc. należą do broni krótkiej.
UWAGI: Można jej użyć do rzucania na odległość 1d6 cala.

Broń ciężka ręczna (M)

Koszt: 3 punkty
Trudność użycia: 4
Zasięg: bezpośredni, na długość broni
Obrażenia: 1d6+2 (6 są przerzucane ale +2 dodajemy jednorazowo)
Charakterystyka: Ta broń jest wysokości minifiga (stąd M). Ponieważ broń ta jest mniej poręczna i cięższa od broni krótkiej, jedyną opcją w jej wypadku dla drugiej ręki jest tarcza. W jej zakres wchodzą długie miecze (półtoraręczne), włócznie, kije, katany, topory na długim trzonku (ale nie halabardy), nunchaku, morgensterny etc.
UWAGI: Ze względu na nieporęczność tej broni, w drugiej ręce minifig może trzymać co najwyżej tarczę.

Broń długa dwuręczna (L)

Koszt: 4 punkty
Trudność użycia: 5
Zasięg: bezpośredni, na długość ostrza broni
Obrażenia: 2d6
Charakterystyka: Broń wyższa od minifiga. Ciężka i nieporęczna ale posiadająca duże obrażenia. Jedyna opcją gdy minifig może jej używać za pomocą jednej ręki, jest poruszanie się na jakimś zwierzęciu lub w pojeździe (np. rycerz na koniu z halabardą podczas szarży). Do takich broni należą halabardy, bosaki, długie włócznie (na przedłużonym trzonku), miecze dwuręczne, kosy etc.
UWAGI: Prędkość ruchu jednostki pieszej, zmniejszona o 1". Obrażenia mogą być zadawane tylko na długości ostrza broni, co umożliwia prześlizgnięcie się na bliższy dystans i zadanie obrażeń bardziej mobilnym jednostkom. Co prawda istnieją gracze "wydłużający" sztucznie ostrze broni na całą jej długość ale nie jest to mile widziane.

Broń zasięgowa krótka (S)

Koszt: 3 punkty
Trudność użycia: 3
Zasięg: 6 cali
Obrażenia: 1d6
Charakterystyka: Proce, różdżki, małe kusze, rewolwery i pistolety to bronie zasięgowe, pozwalające na użycie ich jedną reką (w drugiej można wtedy dzierżyć krótką broń). Niemniej do ich ponownego naładowania potrzebne są dwie puste ręce. Łuki mimo iż są uznawane za jednoręczne, wymagają do strzelania dwóch wolnych rąk.
UWAGI: Niektóre z broni zasięgowych do strzału lub naładowania wymagają dwóch rąk, przyjmuje się wtedy, że broń ręczna jest schowana w pochwie. Ponieważ producenci klocków nie wprowadzają zazwyczaj odróżnienia krótkich łuków od długich, o ile się używa obu typów łuków w swojej armii, warto je jakoś oznaczyć na własną rękę (wybirając kolor, albo przypisując je do konkretnej jednostki - np. jazda - łuki krótkie, piechota - długie).

Broń zasięgowa długa (M)

Koszt: 5 punktów
Trudność użycia: 3
Zasięg: 12 cali
Obrażenia: 1d6 +1
Charakterystyka: Wszelka broń zasięgowa, wymagająca użycia dwóch rąk - strzelby, długie łuki, bazooki, karabiny, długie magiczne laski etc. Minifigi w nią wyposażone są skoncentrowane na jej używaniu i nie mogą posiadać innej broni, chyba że pozbędą się tej.
UWAGI: Ponieważ producenci klocków nie wprowadzają zazwyczaj odróżnienia krótkich łuków od długich, o ile się używa obu typów łuków w swojej armii, warto je jakoś oznaczyć na własną rękę (wybirając kolor, albo przypisując je do konkretnej jednostki - np. jazda - łuki krótkie, piechota - długie).

Materiały wybuchowe

Koszt: 1 punkt
Trudność użycia: 3
Zasięg: Zależny od typu materiału (patrz charakterystyka)
Obrażenia: 1d10
Charakterystyka: Położone na ziemi mogą mieć opóźniony zapłon (np dwie tury). Rzucane mają zasięg 1d6+2 cala, wystrzeliwane (rakiety, flary) z broni miotanej mają zasięg danego typu broni. W skład materiałów wybuchowych, wchodzą wszelkie bomby, rakiety, dynamit, koktaile mołotowa etc.
UWAGA: W przeciwieństwie do broni miotanych, wymagana jest ich konkretna ilość w armii - jeśli chce się mieć 3 granaty, trzeba kupić 3 granaty i ponieść ich koszt w punktach.

Tarcze

Koszt: 1 punkt
Trudność użycia: 2
Zasięg: bezpośredni
Wyparowanie obrażeń: 1d6
Charakterystyka: Tarcze mogą służyć do parowania ciosów bronią ręczną oraz odbijania pocisków i strzał, z wyjątkiem kul karabinowych, magicznych ataków, plazmowych (no chyba że tarcze energetyczne) etc.
UWAGI: Tarcze mogą słuzyć tylko do parowania obrażeń ew. przepychania przeciwnika w wybranym kierunku. Nie można nimi obrażeń zadawać.

Zbroje

Koszt: 2 punkty
Trudność użycia: -
Zasięg: bezpośredni
Obrona: +1d6
Charakterystyka: Zbroje zwiększają obronę minifiga o 1d6 punktów.
UWAGI: Ze względu na ciężar zbroi, szybkość pieszeo minifiga jest zmniejszona o 1 cal.

Puste ręce

Koszt: -
Trudność użycia: 2
Zasięg: bezpośredni
Obrażenia: brak
Charakterystyka: W tym systemie pustymi rękoma można co najwyżej trochę poprzepychać minifigi przeciwnika lub kolegów. Nawet "Ninja" musi mieć jakąś broń aby zagrozić poważnie przeciwnikowi.

Dowolne klocki - broń improwizowana

Koszt: -
Trudność użycia: 2
Zasięg: bezpośredni
Obrażenia: 1d6-2
Charakterystyka: Broń improwizowana jest mało skuteczna ale zawsze lepszy klocek w garści niż pusta garść bez klocka.
UWAGI: Klockami można też rzucać w przeciwnika, na maksymalny zasięg 1d6-1 cala. Obrażenia pozostają bez zmian.

 

Znaczniki: 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif