Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Heroica RPG - charakterystyka świata

Heroica to świat stworzony w 2011 roku przez firmę LEGO, na potrzeby serii bardzo udanych gier planszowych w skali mikro, z gatunku fantasy. Dynamiczne plansze, składające się z "komnat" łączonych "korytarzami", wspaniale wpisywały się w niepowtarzalność gry. Niestety seria została zamknięta i obecnie jest jedynie wspomnieniem ale nawet jeśli mamy ją potraktować w charakterze "Opowieści przy kominku", to stanowi moim zdaniem wspaniałą bazę jako świat wstępny do gier RPG.

Mapa świata, oraz częściowo źródła opisów lokacji pochodzą ze strony http://lego.wikia.com/wiki/Heroica

Świat gry

Heroica jest typowym światem fantasy - można w nim znaleźć druidów, magów, orków, wojowników i złodziei. Pełen niezbadanych miejsc stanowi niemal niekończące się miejsce przygód. Znana mapa świata pokazuje jedynie jego mały fragment położony pomiędzy dwoma łańcuchami gór ogranicającymi go od północnego wschodu i północnego zachodu a zatoką oceanu potworów wrzynającą się głęboko w ląd od południa. Dwa główne porty - Draida i Drandora, są głównymi miejscami pozwalającymi na komunikację z resztą świata. Miejscem skupiającym zaś wszelkich awanturników i poszukiwaczy przygód, jest mała mieścina - Seldaan. Przeprawa przez góry zachodnie jest strzeżona przez wojska wierne królowi Ennonu. Po drugiej jego stronie znajduje się niebezpieczna puszcza Ilrion.

Poniżej przestawione zostaną nieco szersze opisy poszczególnych krain

Zatoka Draida

Dawniej główny port Ennonu, któego nazwa pochodzi od imienia królowej Draidy. Nieszczęśliwy wypadek spowodował, że straciła wiele lat temu syna w tym porcie. Ponoć do końca życia, każdego dnia wychodziła na przystań i wołała go, mając nadzieję że wróci z niebezpiecznej wyprawy. Legenda mówi, że oszalała w końcu z rozpaczy i poprosiła czarownika aby ją zamienił w morskiego potwora, by mogła odszukać swego syna. Mimo ostrzeżeń, że jeśli nie odnajdzie syna pozostanie morskim potworem na zawsze, ruszyła w morze po przemienieniu i... nigdy nie wróciła.

Obecnie kontrolowany przez armie goblinów najeżdżających i łupiących okoliczne wioski. Jego strata była bolesnym ciosem dla króla Ennonu, ponieważ odcięła de facto Ennon od morza a znacznie płytsze wody w Elsruck uniemożliwiają wpływanie większym okrętom. Gobliny spaliły port w Draida i obecnie bezkarnie urzędują w jego ruinach i okolicach. Dowodzone są przez wielkiego goblina, w którego posiadaniu jest kryształ odbicia, który chroni go dodatkowo przed atakami zarówno poszukiwaczy przygód jak i podległych mu goblińskich żołnierzy i oficerów.

Puszcza Waldurk

Ponura puszcza Waldurk, jest siedzibą złego druida. Używając mrocznych aspektów magii natury, druid ten rośnie w siłę. Pogłoski mówią, że odnalazł również kielich życia, artefakt który pozwala na szybką regenerację ran. Najstarsze drzewa w Waldurk mają ponad 1000 lat. Niektórzy powiadają, że swoimi szczytami sięgają nieba a u podstawy są tak grube, że gdyby wyciąć środek, możnaby w nich mieszkać jak w domach. Wiele lat temu zamieszkiwali go druidzi, wykorzystujący znajdujący się w środku kamienny krąg - miejsce starsze niż oni sami, o któego pochodzeniu już nikt nie pamięta. Otoczeni tajemnicą, przekazywali swoją wiedzę z pokolenia na pokolenie jedynie w formie ustnej. Niestety jednego z nich opętała rządza mocy. Wszyscy druidzi, którzy byli wtedy w puszczy ponoć zginęli ale niektórzy mówią, że zostali przemienieni podczas straszliwego rytuału w wilkołaki, do dziś broniące zresztą swego władcy. Na szczeście mała grupa druidów była wtedy poza granicami Waldurk. Ci przetrwali i tradycja nadal jest żywa, a jednak nadal tęsknią do utraconej dziedziny.

Poza wilkołakami, puszcza jest zamieszkana również przez inne potwory - monstrualne pająki, węże i tajemnicze ruchome drzewa... choć co do nich nie można mieć pewności czy służą mrocznemu druidowi.

Jakinie Nathuz

Położone na wschodzie jakinie Nathuz, są siedzibą tajemniczego władcy golemów powołującego do życia swoje mroczne sługi. Ciągnące się niezbadanym labiryntem mroczne jaskinie kryją wiele tajemnic i skarbów strzeżonych przez potwory.  Ponoć w jego władaniu jest tajemnicza buława życia, z któej pomocą można ożywić zarówno kamień jak i umarłych. Jakinie roją się od golemów, gigantycznych nietoperzy, zombie i szkieletów ale ponoć ich niezmierzone bogactwa są warte ryzyka.

Zamek Fortaan

Kiedyś stolica królestwa Ennonu, obecnie zajęta (podstępem) przez króla goblinów. Ich armie robią z niego wypady na okoliczne wioski i miasteczka. Niektórzy powiadają, że istnieje tajna droga do zamku, która pozwoliłaby na wykradzenie królowi goblinów "Hełmu ochrony", magicznego artefaktu niemal uniemożliwiającego jego zranienie a być może nawet jego zabicie. Co jakiś czas organizowane są wyprawy do zamku złozone z dzielnych poszukiwaczy przygód, ale jak do tej pory żadna nie wróciła.

Zamek obecnie jest obsadzony przez armię goblinów  oraz służące im bestie - wargów.

Osada Barresh

Jedna z wielu osad górskich zasiedlonych przez plemiona barbarzyńców. Położona na dalekiej północy dawnych ziem Ennonu. Ci wolni ludzie rozumieją jak nikt inny poczucie honoru i odwagi. Są cenionymi i groźnymi wojownikami - niestety ich byt jest zagrożony przez złe bestie, które wypezły spod ziemi. Bywa iż schodzą w doliny i razem z mieszkańcami nizin walczą ze złem, które spadło na Ennon. Co prawda niktórzy rozsiewają też pogłoski jakoby niektóre ich grupy przyłączyły się do mrocznych sił.

Ennon

Nazwa królestwa, niegdyś szczęśliwego i potężnego, obecnie poddanego ciężkiej próbie. Być może uśpione bogactwem obywateli zignorowało oznaki budzącego się zła. Być może ufne w potęgę wojsk władcy po prostu go nie doceniło - obecnie jest echem dawnej świetności a jego obecny władca głowi się nad sposobami zażegnania zła. Wierne mu oddziały osiadły wraz z nim na przesmyku, w warowni Elsruck. Jej okolice są obecnie stale patrolowane przez specjalne oddziały zwiadowców - ludzi doskonale znających sztukę przetrwania w trudnym terenie.

Port Drandora

Dawniej jedno z państw-miast pirackich, leżące po przeciwnej stronie zatoki - na jej południowym brzegu. Obecnie sprzymierzone z Ennonem mimo odrębnej kultury. W tym mieście jak mało gdzie widać różnice między biednymi i bogatymi, mimo to wobec zagrożenia podjęło ono oficjalnie walkę przeciwko złu. Posiada potężną flotę, która jednak składa się raczej z wielu prywatnych statków przystosowanych do wypraw handlowo-rozbójniczych, dlatego jego wsparcie jest trochę nieskoordynowane. Słuchy mówią, że niestety i w jego obrębie pojawili się emisariusze zła i niektórzy obywatele rozważają zdradę ale w końcu czego się można spodziewać po jakby nie było piratach.

Seldaan

Leżące pomiędzy Draidą a warownią Elsruck miasteczko Seldaan, to miejsce wokół którego gromadzi się większość mieszkańców Ennonu. Silne oddziały straży, utrzymują względny porządek i zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Awanturnicy i poszukiwacze przygód, łowcy, barbarzyńcy z północy i Drandorczycy - ich wszystkich można tu spotkać. To w tym miejscu powstają najcześciej plany wypraw, w karczmach zbierają się drużyny a sklepy dostarczają niezbędnego ekwipunku.

Przełęcz Elsruck

Przełęcz, na której zbudowano warownię o tej samej nazwie jest najwygodniejszą drogą do sąsiednich królestw kontynentu. Obecnie warownia jest umocniona. Stacjonują w niej główne siły Ennonu, chroniące króla - Reginalda X oraz jego młodego syna - Reginalda (prawdopodobnie) XI. Warownia jest jedną z najstarszych budowli w królestwie - niektórzy utrzymują iż wzniesiona została przez ten sam zapomniany lud, który stworzył kamienny krąg w puszczy Waldurk. Częściowo jej korytarze wykute są w skałach i nikt nie wie do końca jak głęboko sięgają - dlatego one również są pilnie strzeżone, przynajmniej tak głęboko jak władca jest je w stanie obsadzić odpowiednio silną załogą. Wokół warowni i na trasie między nią a Seldaanem bezustannie przemieszczają się w grupach i pojedynczo łowcy wierni królowi.

Ilrion

Miasto leżące na wschód od przełęczy Elsruck to Ilrion. Właściwie jest to już byłe miasto. Kiedyś tętniąca życiem metropolia pełna jest obecnie nieumarłych (szkielety, zombie, wampiry), nietoperzy i pająków. Wszystko to stało się za sprawą Władcy wampirów, który przebudził się w jego katakumbach. Ponoć dawniej rządził tym miastem jako władca-mag ale skuszony ciemną stroną skierował swe zainteresowania ku zgubnej sztuce nekromancji.

Okoliczni farmerzy drżą każdej nocy, a na bezdrożach Ilrionu słychać wycie wilków. Wielu z nich emigruje obecnie do wciąż w miarę bezpiecznych okolic Seldanu, wiele wyludnionych wiosek i farm staje się kolejnymi leżami potworów.

Ganrash

Wśród Drandorczyków krążą pogłoski o tajemniczej wyspie Ganrash, która pojawiła się ponoć w zatoce. Problem polega na tym, że nikt dokładnie nie wie gdzie ona leży. W tawernach Drandoru krąży kilkanaście map a każda pokazuje inne położenie wyspy. Ponoć znajduje się na niej tajemnicza budowla. Pogłoski mówią o ukrytym w niej skarbie - tajemniczym artefakcie. Ponoć generał goblinów okupujących resztki portu w Draidzie również jest żywotnie zainteresowany odnalezieniem wyspy.

 

Dodatkowe zdjęcia: 
Heroica - mapa z ciekawymi miejscami

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif