Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

LEGO 75078 Star Wars Transporter szturmowców w BW

LEGO 75078 transporter szturmowcówW dniu wczorajszym, zdecydowałem się na rozpisanie na zasady BrikWars zestawu LEGO z Komandosami Senatu (zestaw LEGO numer 75088). W wersji skróconej, zaprezentowałem w/w na LUGPol'u i zostałem poproszony prze Kocura, o rozpisanie innego zestawu - 75078. To również jest przemiły battlepack. Co prawda w środku dostajemy czterech zwykłych żołnierzy, ale za to pojazd jest z tych latających.

Przejdźmy zatem do dzieła, tym bardziej, że transporter możemy potraktować nietrywialnie.

Transporter szturmowców:

Głównym zadaniem tego typu transporterów (RTT) było dokonywanie zwiadu. Słuzył też w misjach typu "znajdź i zniszcz" - przykładowo podaczas poszukwiania skradzionych planów Gwiazdy Śmierci na Tatooine. W pełnej skali posiada cześciowo odkryte miejsca na 6 szturmowców, plus miejsce na kilka osób we wnętrzu. Zestaw jaki mamy obecnie jest zbudowany bardziej w skali "microfighters", co nie zmienia faktu iż może być użyty do gry w BrikWars. Przejdźmy zatem do wyliczeń.

Na stronie LEGO możemy znaleźć informację, że największy wymiar transportera to około 3 cale, jednak licząc study, wychodzi mi ich 14-15 na długość, co daje wielkość około 5" i dla takiej wartości będzie liczona punktacja. Poziom 4 konstrukcji daje nam wtedy koszt transportera bez napędu w wysokości 20 punktów.

Napęd w wypadku jednostek latających jest niestety dość drogi, bo każde dwa cale przy tak dużym pojeździe będą kosztowały 2 punkty + wielkość pojazdu (5), czyli aż 7 punktów za 2 cale ruchu. Jeśli wydamy na ruch 28 punktów, będziemy mieli pojazd poruszający się z prędkością 8" / rundę.

Przejdźmy do uzbrojenia. Jako jednostka latająca, transporter może mieć sumę broni maksymalnie wielkości swojego poziomu (4), niemniej będzie to broń pokładowa.

Zacznijmy od dwóch dział przednich - to nie są dla tego pojazdu duże karabiny... raczej bym rzekł "karabinki" dlatego liczymy je jako poziom pierwszy - mają wtedy taką samą trudność jak zwykłe blastery (broń palna długa): 1k6 obrażeń, trudność 3, zasięg 12 cali i najważniejsze każdy z nich kosztuje tylko 3 punkty (razem 6).

Wyrzutnia jest nieco bardziej skomplikowana. Poziom drugi, pozwoli nam wystrzeliwać z niej nie tylko zwykłe pociski, lecz również rakiety, które możemy załadować osobno (maksymalnie poziomu 2). Koszt takiej wyrzutni to 6 punktów, trudność użycia 6, zasięg standardowymi pociskami (nieograniczona ilość) 2d6", obrażenia 2d6.

RAZEM: 60 punktów

Szturmowcy:

Czterech szturmowców stanowi siłę, która musi budzić respekt, zwłaszcza gdy jeszcze w trakcie lotu na miejsce zrzutu potrafią poszczerbić przeciwnika.

Każdy ze szturmowców to koszt 4 punktów (umiejętność 1d6, szybkość w zbroi 4"), zbroja kosztuje dodatkowe 2 punkty (obrona 1d6+4) i 3 punkty za blaster (zasięg 6", obrażenia 1d6). Ponieważ "w kupie siła" warto wydać 1 dodatkowy punkt na każdego z nich, aby posiadał umiejętność pilotowania. W ten sposób nawet jeśli któryś z nich zginie, kolejny będzie mógł go zastąpić.

RAZEM: 10 punktów / szturmowca (w sumie 40 punkty)

Mamy jak widać wydane w sumie 100 punktów i żołnierzy gotowych do akcji. Taktyka walki tym oddziałem może polagać na wykorzystaniu w 100% możliwości pojazdu (w tym dodatkowej ochrony jaką daje mimo częściowej widoczności minifigów), a po dotarciu w bezpośredni zasięg przeciwnika można albo dokonać desantu albo nadal razić go ogniem z transportera.

Numery seryjne: 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif