Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

LUGPolWars

3 posts / 0 new
Ostatni wpis
Obrazek użytkownika Szerszen
Szerszen
Offline
Joined: 11/01/2014 - 18:51
LUGPolWars

Oparty na QuikWars, z modyfikacjami głównie umożliwiającymi "ocenę punktową" armii system do rozgrywek.

 

Modyfikacje jakie obecnie są wprowadzone / warte przedyskutowania:

  • Łączenie ataków / zmniejszanie obrony przy ataku wielokrotnym: obecnie system łączony (dla małych rozgrywek do 100 punktów), czyli "Atakująca grupa" może wykonać atak zbiorowy jako jeden, sumując swoje kości ataku, lub wykonać serię ataków pojedynczych, na ten sam cel, przy czym każdy kolejny atak zmniejsza obronę celu o jeden punkt (w razie potrzeby oznaczane znacznikami).
  • Kontrataki przy walce bezpośredniej - jak najbardziej są możliwe, z zastrzeżeniem, że atakowany widział atakującego i miał go w zasięgu
    • Do dyskusji: zastosowanie "cala wściekłości" - przy ujednoliceniu ceny za broń zasięgową i ciężką ręczną to chyba dobra idea, kąt widoczności (180 stopni / 90 stopni - myślę, że na inne nie ma się co rozdrabniać, ze względu na trudność mierzenia)
  • Pancerz nadal liczony w "kościach" - czyli po ataku określającym obrażenia, rzucamy czy udało się je wytrzymać / sprować, przy czym prosty żołnierz ma obronę 4 - mniej rzucania. Tarcza / Zbroja daje mu +1k6. W wypadku oficerów i bohaterów obrona jest liczona w pełni "na kościach". Oczywiście wszystko z przerzutami na 6.
  • Bohater ma podwójny atak - rozdzielny lub łączony w jeden duży.
Obrazek użytkownika x3qtor
x3qtor
Offline
Joined: 13/01/2014 - 19:01
Z takich luźnych przemyśleń

Z takich luźnych przemyśleń po wczorajszych partiach:
- ataki grupowe rządzą (o czym przekonałem się ja, ale Jetboy też);
- Machina Nieuchronnej Zagłady rządzi (aczkolwiek nie aż tak, jak pierwotnie się mogło wydawać, i dalej muszę się wgryźć w koszt budowli);
- pancerze wszelakiej maści rządzą - to nie wymaga tłumaczenia - moi zbrojni głównie dlatego mieli w ogóle szanse przetrwać. Bazowy pancerz jednostek w postaci 4 punktów sprawdza się przy większych armiach, przy małych oddziałach trzeba je jednak chronić.

Zaczynam się zastanawiać nad jedną rzeczą - czy nie lepiej i przejrzyściej będzie przejść w kwestii kosztów jednostek/uzbrojenia na główne zasady BrikWarsów? Niby została nam Twoja rozpiska i karty (mam je ze sobą jakby co), ale i tak zdecydowanie za długo zajęło mi liczenie wartości oddziału Jetboy'a przy szykowaniu się do drugiej partii (chociaż to pewnie kwestia mojego roztrzepania). A nie ma to wielkiego wpływu  na samą walkę jako taką.
I druga sprawa - powoli dotarło do mnie wczoraj, że pozycja "skill" na karcie tak naprawdę wcale nie odpowiada za siłę ataku, tylko za jego skuteczność. Czyli na razie jest ona nam nieprzydatna, bo póki co przyjmujemy, że każdy się udaje i sprawdzamy tylko, "czy zabił czy nie".
Wiem że może to odkrycie na miarę Kapitana Obvious'a, ale tez sprawiło mi trochę kłopotu przy drugiej partii z Jetboyem, zanim policzyłem jak można atakować, a jak się bronić.

Obrazek użytkownika Szerszen
Szerszen
Offline
Joined: 11/01/2014 - 18:51
W wersji uproszczonej, tak

W wersji uproszczonej, tak jak piszesz - pozycja skill jest zbędna, może być potrzebna tylko do zrobienia nietypowej rzeczy jak na razie na stole czyli budowania czegoś, bo nawet niszczenie robi się za pomocą broni.

Jeśli chodzi o koszty... - długo nad tym myślałem (a ostatni tydzień spędziłem głównie myśląc, w ramach "chorobowego" - rozpiska dla zasad uproszczonych musi się różnić od rozpiski dla zasad pełnych bo i bronie różnią się charakterystykami i - co niemniej istotne właśnie system walki się różni. Cała kolumna "trudności użycia" danej broni jest piekielnie istotna przy kosztach również.

Możemy zrobić eksperyment - na najbliższe spotkanie zagrać na pełnych zasadach, przy 100 punktowych armiach ale liczonych wedle pełnego zestawu zasad - BrikWars. Proponuję za dwa tygodnie, bo w tym jest ogólne klubowe we wtorek.

Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif