Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Napędy pojazdów

Każda kreacja, która może się poruszać wymaga jakiegoś rodzaju napędu, nawet jeśli jego sposób działania nie jest trywialny do wytłumaczenia (przykładowo machiny oblężnicze wiecznie się poruszają mimo braku koni lub olbrzymiej ilości niewolników, którzy mogliby je w ten ruch wprowadzić). Najważniejszy w tym wszystkim jest typ ruchu - bo to od niego tak naprawdę uzależniony jest rodzaj napędu.

Typy ruchu

Większość standardowych typów ruchu (po ziemi, po wodzie i pod wodą), kosztuje 1 CP za możliwość uzyskania maksymalnej prędkości 2 cali / rundę (przykładowo, aby nasz pojazd poruszał się z prędkością 10 cali / rundę, musimy wydać na jego napęd 5 CP). Latanie jest jednak znaczie droższe. Napęd umożliwiający poruszanie się w powietrzu o 2 cale / rundę, kosztuje 2 CP plus poziom struktury. Przykładowo opancerzony transporter kosmiczny, o poziomie struktury 2, musi ponieść koszt 4 CP za każde dwa cale swojej szybkości w powietrzu.

Przykłady prędkości różnych obiektów
2" pająki, skorpiony, balony napędzane powietrzem, łodzie wiosłowe
5" minifigi, aligatory, małpy
8" czołgi, psy, łodzie podwodne
10" konie, rowery, łodzie
12" samochody, ptaki, pociągi, helikoptery
16" sportowe samochody, samoloty, motocykle, UWAGA: to prędkość graniczna dla standardowych napędów
20" myśliwce, statki kosmiczne
24" rakiety, gwiezdne mysliwce, superbohaterowie, UWAGA: to prędkość graniczna dla jakichkolwiek kreacji

Oczywiście nietypowe sposoby poruszania się, takie jak wchodzenie po gładkich ścianach, drążenie tuneli podczas ruchu czy teleportacja, również są możliwe o ile gracze dojdą do porozumienia odnośnie ich właściwej ceny w punktach.

Alternatywne typy ruchu

Czasami pojazdy muszą zmienić swoje typowe środowisko ruchu - przykładowo samochód może przejechać częściowo zanurzony w wodzie ale nie będzie latał. Podobnie samolot może kołować po płycie lotniska albo jechać po drodze ale nie będzie pływał. Łódź podwodna będzie mogła poruszać się po poweirzchni oceanu ale nie da rady przesuwać się po lądzie. W wypadku takich alternatywnych środowisk ruchu, pojazdy poruszają się z połową swojej prędkości. Ponadto bez względu na to, jak szybko by się zazwyczaj poruszały ich ruch nie może przekroczyć 5" w środowisku alternatywnym.

Uszkodzenia napędów

Dla większości urządzeń, jakiekolwiek uszkodzenie może albo powodować jego zniszczenie albo nic. W wypadku napędów jest to nieco bardziej skomplikowane.

  • Jeśli w wyniku ataku uszkodzony lub  zniszczony zostaje jeden z komponentów napędu (jedna z nóg mechanicznego żuka, jedno z kół ciężarówki etc.), prędkość pojazdu spada o 1".
  • Jeśli w wyniku ataku/ataków uszkodzona lub zniszczona zostaje połowa elemenów napędu (jedno z kół motocykla, 3 z sześciu nóg owada etc), prędkość pojazdu jest minimalizowana do maksymalnie 1"
  • Jeśli wszystkie z elementów napędu są zniszczone, pojazd jest unieruchomiony.
  • W wypadku systemów latających warto zwrócić uwagę iż uszkodzenie napędu może łączyć się z upadkiem na ziemię (przykładowo uszkodzenie jednego skrzydła smoka albo śmigła samolotu)

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif