Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Oficjalne modyfikacje gry - LEGO Battle of Hoth

Wszystkie znane mi gry LEGO posiadają jedną wspaniała cechę - ich twórcy sami sugerują modyfikację zasad oraz proponują zestaw dodatkowych opcji, zazwyczaj znakomicie urozmaicających rozgrywkę. Nie inaczej jest w wypadku gry LEGO Battle of Hoth. Poniżej pozwolę sobie przedstawić oficjalnie proponowane modyfikacje, z krótkim komentarzem (kursywą), jak wypadają w praktyce oraz ew. sugestiami ich rozszerzeń.
 
  • Podwójny ruch - umożliwiający przesunięcie wybranej jednostki o dwa pola (lub nawet przeskoczenie sąsiadującej swojej jednostki, jeśli za nią znajduje się wolne pole). - Pozornie bardzo fajna zasada, jednak mi psuje odrobinę przyjemność z gry. Mam poczucie zaburzenia równowagi, jeśli jest ona stosowana.
     
  • Wieżyczki bojowe - ta zasada wprowadza na pole walki nowy typ jednostki - wieżyczki bojowe (opisane w rodziale o jednostkach bojowych) - jednostka ta charakteryzuje się relatywnie krótkim zasięgiem (jednostek zwiadowczych, tyle że zgodnie z bokami kwadratu), za to z możliwością podwójnego strzału, zamiast ruchu. - ta dodatkowa jednostka znakomicie urozmaica grę, komponując się doskonale z pozostałymi. Pogłębia strategię i potrafi zaważyć na zwycięstwie, zwłaszcza obsadzona odpowiednimi oddziałami.
     
  • Tajne rozmieszczenie - polega na zasłonięciu własnych połówek planszy pokrywą pudełka i rozmieszczeniu jednostek w tajemnicy przed przeciwnikiem. - Być może dla początkujących graczy jest to rarytas. Ma też znaczenie, jeśli nie stosujemy zasady "posiłków", choć wtedy wybór jednostek narzuca się trochę sam z siebie. Zasada IMHO średnio przydatna i mająca efektywnie znikome znaczenie dla rozgrywki.
     
  • Posiłki - wbrew pozorom, nie oznacza to dodatkowego kawałka pizzy, lecz możliwość dołożenia dodatkowych jednostek (z dwóch zapasowych) jeśli ilość naszych jednostek spadnie poniżej 4. Możemy wtedy przeznaczyć całą kolejkę na umieszczenie jednostki na polu bazy oznaczonym odpowiednim symbolem. - Zasada, która podobnie jak wieżyczki bojowe stanowi dla mnie trzon urozmaicenia tej gry. Dzięki niej, już na starcie możemy zacząć planować strategię i formę walki uzależniając od tego wybór jednostek.
     
  • Han Solo, Chewbacca, Boba Fett i generał Veers - jako postacie specjalne "snajperów", zasilają nasze szeregi. Można zastąpić nimi żołnierzy jednostek. Jeśli podczas ataku daną jednostką, w skład której obsługi wchodzi postać specjalna wypadnie na kostce symbol mocy, można rzut JEDEN RAZ powtórzyć (oczywiście zadając potencjalnie dodatkowe obrażenia). - Podobnie jak posiłki i wieżyczki, jest to jedna z zasad, które na stałe włączyłem do rozgrywanych partii w Battle of Hoth, z drobną modyfikacją - rzut powtarzamy dopóki wypada nam symbol mocy, lub jednostka atakowana nie zostanie zniszczona.
     
  • Nowe pole bitwy - ponieważ to są klocki LEGO, niewykorzystanie ich możliwości byłoby zbrodnią. W zestawie otrzymujemy trzy propozycje alternatywnych układów planszy, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć własne - niekoniecznie symetryczne. - Zasada ta najczęściej jest wykorzystywana zwłaszcza przy dłuższej jednorazowej "kampanii", gdy znane pola bitewne już się opatrzą i potrzeba nowych wyzwań zmusza do kreatywności. Przyczyną tego jest chyba między innymi to, że oryginalne plansze są dość ciekawe i pozwalają na wystarczający rozwój strategii aby nuda nie zabiła tej gry chłodem.
     
  • Luke Skywalker i Lord Vader w dowolnych jednostkach - to moja zasada, nie wchodząca w zestaw oryginalnych modyfikacji i kończąc nią ten artykuł jednocześnie chciałem zapowiedzieć c.d. tym razem już własnych kombinacji i wariacji związanych z grą LEGO Battle od Hoth i jej systemem bitewnym. Zasada ta pozwala na umieszczenie jednostek obdażonych mocą w dowolnych jednostkach bojowych (a nie tylko piechoty jak jest w oryginalnych zasadach). Wbrew pozorom nie niszczy to równowagi gry a pozwala na stosowanie dodatkowych blefów i działań taktycznych... no i Luke powinien jednak mieć możliwość polatania snowspeederem.
Numery seryjne: 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif