Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Poruszanie się oddziałami

Dla potrzeb poruszania się oddziałów, ich podstawka jest traktowana jako podstawka pojedynczej jednostki. Tym samym prędkość oddziału i jego możliwości poruszania są ograniczone do najwolniejszego i posiadającego najmniejsze możliwości członka oddziału - dokładnie oznacza to, że oddział porusza się tak szybko jak najwolniejszy z jego członków, skacze tak wysoko, jak może podskoczyć najgorzej skaczący z jego członków etc.

Przeszkody na drodze

Główną różnicą pomiędzy poruszaniem się oddziałem a pojedynczą jednostką jest to, iż podstawka oddziału jest większa i tym samym nie przemieszcza się tak prosto przez niektóre przejścia jak minifig.

Przejścia, korytarze, schody i wszelkie przeszkody terenowe, mogą być zbyt wymagające dla pełnej szerokości oddziału aby go przemieścić. W efekcie oddział musi się podzielić lub znaleźć inną drogę do obejścia przeszkody. Gracze powinni zoptymalizować swoje oddziały do warunków środowiska, w którym będą spodziewali się znaleźć. Przykładowo - walki w labiryncie korytarzy, będą się nadawały raczej dla znacznie  mniejszych grup niż prowadzone na otwartej przestrzeni.

Jeśli oddział spotyka na swojej drodze np. grupę klocków, imitujących skały, może pokonać ją na dwa sposoby - albo stracić część punktów ruchu, poświęcając je na wspinanie się na skały i zejście z nich albo rozdzielić się na mniejsze grupy i obejść skały, wąskimi przejściami. W takim wypadku, obecność oficera w oddziale, znacznie ułatwia decyzję, ze względu na brak straty akcji, przy pomownym formowaniu oddziału.

Podstawka oddziału ma również takie ograniczenie, że nie może pozostać w miejscu "niestabilnym", w ramach "końca ruchu" - czyli oddział wspinający się na mur, musi mieć na tyle dużo punktów ruchu aby dokończyć wspinaczkę w miejscu, gdzie zmieści się cała podstawka oddziału. Oddział może więc albo czekać turę przy przeszkodzie, aby w następnej rundzie mieć do dyspozycji pełen zakres punktów ruchu, albo musi się podzielić na mniejsze oddziały lub jednostki i wtedy każdy minifig wspina się indywidualnie.

UWAGA: Nawet jeśli oddział ma odpowiednią ilość punktów ruchu, przeciwnicy mogą chcieć mu unieożliwić jego wykonanie wykorzystując możliwość "odpowiedzi". Jeśli im się to powiedzie i przeszkodzą oddziałowi w dotarciu do właściwego miejsca, może on albo zostać cofnięty do wyjściowej pozycji albo zostaje rozbity.

Oddziały piechoty i konnicy

Generalnie oddziały dzialą się na dwa rodzaje, w zależności od jednostek jakie się na nie składają. Oddział skłądający się z minifigów, lub jednostek poruszających się jak one (robotów, konstrukcji, obcych etc.), jest nazywany w uproszczeniu oddziałem piechoty.

Oddział piechoty ma w przybliżeniu takie same cechy jak minifig - może obrócić się w dowolnym kierunku, wspinać się, skakać, pływać i generalnie wszystko, co wykonuje jest robione metodami, które działają w stosunku do zwykłego minifiga.

Jakikolwiek oddział, zawierający pojazdy (statki pirackie, rydwany, statki kosmiczne), zwierzęta pociągowe (gigantyczne pająki, konie,  smoki), lub jakiekolwiek jednostki które są kierowane przez inne (katapulty, nieumarli, jednostki artyleryjskie) określany jest jako oddział jazdy.

Oddziały jazdy działają zgodnie z zasadami ich jednostek, ale mają następujące dwa ograniczenia:

  • Oddziały jazdy nie mogą obracać się tak szybko jako oddziały piechoty. Mogą to zrobić tylko obracając się wokół jednego ze swoich przednich rogów podstawki - tak więc im mniejsza podstawka, tym bardziej są zwrotne.
  • Oddziały jazdy nie mogą zrobić "kroku w bok" ani innych tego typu manewrów. Mogą poruszać się jedynie w kierunku, w którym są zwrócone, lub w tył, z połową prędkości. Może się zdarzyć, że oddział jazdy musi się rozdzielić po spotkaniu ze ścianą, aby pokonać ją jako pojedyncze jednostki.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif