Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Potwory Morskie

Przygody na morzu nie byłyby kompletne, gdyby nie było możliwości (nawet niewielkiej) spotkania potwora morskiego. Oczywiście można takowego samemu skonstruować z klocków LEGO, ale biorąc pod uwagę skalę mikro, można również zastosować gotowe "potwory", widoczne na rysunku obok.

Ponieważ morskie potwory nie posiadają w domyśle możliwości ataku zasięgowego, ich jedynym atakiem jest taranowanie, więc cechy można ograniczyć do dwóch - szybkości i wytrzymałości

Wielkość "gotowych potworów", to około 8-10 studów, dlatego  proponowany rodział cech to 6 punktów szybkości i pozostała część w wytrzymałości. Daje to potworowi średnio 2(+3) / 4(+3) punkty wytrzymałości i zarazem całkiem przyzwoitą siłę do taranowania. Jeśli gracze wprowadzą inne potwory, ich wielkość jest liczona tak jak zwykłych jednostek.

Podczas bitew morskich można wprowadzić potwory jako elementy niezależne, posiadające własną "parainteligencję" lub mogą być częścią floty gracza. W tym ostatnim wypadku jedyny cel, jakiemu mogą służyć, to niszczenie wrogich jednostek. Nie są w stanie o ile jakieś dodatkowe reguły tego nie przewidzą ani zbierać skarbów ani dokonywać abordażu obcych okrętów. Tracą również zasadę zaskoczenia, ponieważ kontrolowane przez gracza, muszą częściowo choćby poruszać się po powierzchni. Nie zmienia to faktu, że mogą być śmiertelnie skuteczne jako siły wsparcia, ponieważ dokonane przez nie taranowanie zawsze jest dokładne. Bedąc pod kontrolą gracza, poruszają się jak zwykłe jednostki, włącznie z ograniczeniami o bonusami wynikającymi z kierunku wiatru.

Trochę inaczej rzecz się ma, jeśli potwory mają funkcję "niezależnych" elementów, które mogą mieć wpływ na przebieg rozgrywki. Wtedy, o ile konkretny scenariusz nie przewiduje inaczej, warto podzielić stół na 9 sektorów (jak pokazano na rysunku obok). Następnie dla każdego potwora, rzucamy dwukrotnie 3 kostkami aby określić wiersz i kolumnę sektora startowego dla każdego potwora osobno. Aby zapewnić możliwość ruchu potworom, niezbędne jest użycie dodatkowych zasad "róża wiatrów". Potwory niezależne, poruszają się po zakończeniu tury każdego gracza, zgodnie z aktualnym kierunkiem wiatru i z odpowiednią szybkością (+1 za kierunek wiatru), z jednym wyjątkiem - jeśli w zasięgu ich ruchu znajduje się jakakolwiek jednostka, natychmiast podążają w jej kierunku, przeprowadzając taranowanie dokładne. W tym wypadku, najlepiej jeśli rzuty za potwora będzie wykonywał przeciwnik atakowanego gracza. Jeśli potwór morski dotrze w swoim ruchu, do brzegu stołu, czeka tam po prostu na sprzyjający wiatr, aby kontynuować swoje wędrówki po bezkresnych morzach i oceanach, w poszukiwaniu jednostek, które może zatopić.

Potwory Morskie pozostają cały czas niezależną siłą, więc jeśli w ich zasięgu znajdzie się więcej niż jedna jednostka, w każdej turze gracza atakują najbliższą a po jej zatopieniu ruszają do ataku na następną. Co więcej możliwość zaatakowania ich zarówno poprzez taranowanie jak i ostrzałem jest możliwa jedynie gdy walczą z jakąś jednostką. Dopóki się poruszają swobodnie, pozostają ukryte w głębinach oceanów o ile konkretny scenariusz nie przewiduje inaczej.

Dodatkowe zdjęcia: 
Potwory morskie z LEGO - Rekin olbrzymi i dwa krakeny
Stół z podziałem na sektory

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif