Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Zasady gry w Łups - bicie

  • TROLL może wykonać bicie na Krasnoludach, poprzez poruszenie się na pole z nimi sąsiadujące, miażdżąc je uderzeniem maczugi w ich hełmy. Zbite Krasnoludy zostają zwleczone za uszy, z dala od pola bitwy.
  • KRASNOLUDY mogą przezwyciężyć wroga posiadającego przewagę wzrostu poprzez tworzenie kolumny (linii prostej), rzucając pierwszego z kolumny Krasnoluda prosto na Trolla, spuszczając mu łomot prosto w brzuch. Powoduje to zniechęcenia Trolla do dalszych działań i zmuszenie go do zejścia na bok, gdzie może sobie bezpiecznie poleżeć przed następną bitwą.
  • Bicie nie jest obowiązkowe.
  • Bicie następuje wyłącznie w liniach prostych – także po przekątnej.

BICIE PRZEZ TROLLE

Krasnoludy zaznaczone na czerwono, znajdą się w zasięgu maczugi Trolla i mogą być zbiteTROLL może zbić jednego lub więcej Krasnoludów na raz, poprzez wykonanie ruchu na pole sąsiadujące z nimi. Dookoła Trolla znajduje się do ośmiu pól, na jakie może się on przesunąć. Troll musi wykonać ruch, aby móc dokonać bicia. Nie może sobie po prostu zbijać Krasnoludów bez żadnego wysiłku.

WYPYCHANIE

Trolle mogą także wykonywać bicie, poprzez tworzenie kolumn (nieprzerwanych linii prostych). Zamiast zwykłego ruchu, Troll znajdujący się na przedzie kolumny skierowanej na Krasnoludy (ten najbliżej Krasnoludów), zostaje wypchnięty do przodu przez resztę Trolli (tamte stoją jak gdyby nic się nie stało) i może poruszyć się o tyle pól ile Trolli znajdowało się w tej kolumnie (lub mniej). Troll może zostać wypchnięty tylko aby zbić Krasnoludy. Tego ruchu nie można wykorzystać do zwykłego poruszania się po planszy. Troll zbija poprzez zatrzymanie się na polu obok Krasnoluda – nie na tym samym polu, co Krasnolud!

Troll może zostać wypchnięty wyłącznie, aby dokonać bicia. Nie można tego ruchu użyć jako zwykłego poruszania się po planszy. Pamiętaj, że Troll bije, zatrzymując się na polu obok Krasnoluda, nie na polu zajmowanym przez Krasnoluda! Nie zapomnij także, że wypychanie może być zastosowane nie tylko do krasnoludów znajdujących się bezpośrednio na przedłużeniu kolumny Trolli. Musi to być ruch na wprost kolumny, jednak Troll może się podkraść obok niczego niespodziewających się krasnoludów i beztrosko je pobić.

BICIE PRZEZ KRASNOLUDY

Bicie Krasnoludem - wyrzucony krasnolud ląduje na trolu, który jest zdejmowany z planszy.KRASNOLUDY biją, po utworzeniu kolumny (nieprzerwanej linii prostej) , skierowanej na Trolla, a następnie wyrzucając krasnoluda stojącego na przedzie kolumny prosto na Trolla. Troll zostaje usunięty z planszy, a Krasnolud zajmuje jego pole. ALE atak może zostać przypuszczony tylko wtedy, gdy odległość pomiędzy rzucanym Krasnoludem a Trollem, wynosi mniej niż liczba Krasnoludów w kolumnie. Na przykład, 4 Krasnoludy mogą zaatakować Trolla, gdy pomiędzy nimi znajdują się 0, 1, 2 lub 3 pola wolne. Krasnoludy nie mogą w jednej turze poruszyć się i atakować. Tak samo Trolle, które mogą wypychać się wzajemnie tylko do ataku, Krasnoludy mogą wystrzelić pierwszego gościa, tylko w celu bicia.
(Uwaga: Pojedynczy Krasnolud tworzy linię długości 1 Krasnoluda i może poruszyć się na pole obok Trolla, oraz jako jednokrasnoludzia kolumna, samodzielnie wystrzelić się na Trolla znajdującego się obok tego pola. Nie może jednak w jednym ruchu zbliżyć się do Trolla i zaatakować go, taki manewr musi być rozłożony na 2 ruchy, o ile Troll nie wykorzysta tego czasu na zbicie Krasnoluda.)

Pamiętaj: Bicie przez wypychanie i rzucanie może być wykonywane tylko w liniach prostych, w tym także po przekątnej.

Dodatkowe zdjęcia: 
Bicie trollem: Krasnoludy zaznaczone na czerwono, znajdą się w zasięgu maczugi Trolla i mogą być zbite
Bicie Krasnoludem - wyrzucony krasnolud ląduje na trolu, który jest zdejmowany z planszy.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif