Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Zasady gry w Łups - poruszanie

Wszelkie prawa do zasad tej gry należą do Terry'ego Pratchetta, Trevora Trurana i Bernarda Pearsona i są dostępne w oryginale na stronie http://www.thudgame.com/rules
Tłumaczenie zasad na język polski, wykonała Grażyna „Grace” Kościelna na zlecenie www.pratchett.pl, od której uzyskałem zgodę na ich publikację i przeformatowanie na potrzeby tej strony. Powielanie i kopiowanie niniejszych zasad w jakiejkolwiek formie jest zakazane, o ile nie zostanie uzyskana zgoda ich autorów.

 

Oryginalna(*) Gra zawiera:
ośmiościenną planszę
32 pionki Krasnoludów
8 pionków Trolli
1 pionek Kamienia Centralnego
1 instrukcję gry

(*)W tym wypadku wszystko jest zbudowane z klocków LEGO.

Gra w Łups obejmuje dwie bitwy pomiędzy Krasnoludami i Trollami – dowodzący Krasnoludami w pierwszej z nich, w drugiej będzie dowodził Trollami. Po każdej bitwie następuje podliczanie punktów, które wskazuje na zwycięzce bitwy. Wynik gry, stanowi suma wyników z obydwu potyczek. Jeżeli więc pierwsza bitwa skończyła się dla Ciebie katastrofą, nie oznacza to jeszcze całkowicie przegranej. W drugiej bitwie będziesz mieć szansę na rewanż i bardziej zadowalający wynik w postaci wygranej.

(Od tej pory, określenia Krasnoludy i Trolle, będą odnosiły się zarówno do pionków, jak i graczy dowodzących nimi)

PORUSZANIE PIONKÓW

KRASNOLUDY zawsze rozpoczynają każdą bitwę.
Krasnolud, jako ten mały i szybki, może pędzić na dowolną odległość w liniach prostych (do przodu, do tyłu, na boki i po przekątnej). Ruch podobny do ruchu królowej w szachach.
Ponieważ Trolle nie widzą nic, co plącze im się poniżej kolan, Krasnolud może zakończyć swój ruch na polu sąsiadującym z Trollem, bez obaw o uszkodzenie ciała. Może wydać się to głupotą graniczącą z samobójstwem, jednakże często okazuje się doskonałym posunięciem taktycznym, gdyż Troll musi wykonać ruch, zanim zacznie bić Krasnoluda, co może popsuć plany ataku drużyny Trolli.

TROLLE poruszają się ociężale po jednym polu w dowolnym kierunku (do przodu, do tyłu, na boki oraz po przekątnej). Ruch podobny do ruchu króla w szachach. Ponieważ Krasnoludy są uzbrojone po zęby, a Trolle składają się z czystej skały – żaden pionek nie może przechodzić przez pole zajmowane przez inny pionek. Żaden z pionków nie może także wylądować lub przeskoczyć nad Kamieniem Centralnym. Kamień Centralny nie może być poruszony przez nikogo i do nikogo nie należy – może jednak stać się punktem strategicznym rozgrywki.

Poniższe zdjęcia przedstawiają pionki obrazujące Trola i Krasnoluda, oraz ich możliwości ruchu.

Dodatkowe zdjęcia: 
Od lewej: Krasnould, Obelisk, Troll
Możliwości ruchu trolla i krasnoluda w grze Łups.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif