Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Zasady gry w Łups - zakończenie

Kiedy gracze dojdą do porozumienia, że żadne bicia nie mogą być już wykonane, bitwa zostaje zakończona. Jeśli nie mogą się zgodzić, bitwa toczy się tak długo, aż porozumienie zostanie osiągnięte. Decyzja o zakończeniu bitwy, może mieć kluczowe znaczenie dla całej gry. Po obustronnej zgodzie na zakończenie bitwy, następuje podliczenie punktów na podstawie ilości pionków pozostających wciąż na planszy.

WYNIK BITWY

Każdy KRASNOLUD liczy się jako jeden punkt. Każdy TROLL to cztery punkty. Wynik bitwy to różnica pomiędzy uzyskanymi wynikami obydwu graczy.

Jeżeli w momencie końca bitwy, na planszy znajduje się pięciu Krasnoludów i dwa Trolle, wynik wynosi: Krasnoludy 5 – Trolle 8 (2x4). Gracz dowodzący Trollami, wygrałby sumą trzech punktów (8-5). Gdyby było tam pięć krasnoludów i jeden troll, gracz dowodzący krasnoludami wygrałby jednym punktem. Jeśli obaj gracze mają po tyle samo punktów, gra kończy się remisem i punkty nie są podliczane. Wynik jest odnotowywany i przenoszony do następnej rozgrywki. W tej drugiej rozgrywce, gracze zamieniają się drużynami. Dowódca Krasnoludów staje się dowódcą Trolli i odwrotnie.

WYNIK GRY

Gracz, który zdobył więcej punktów po zakończeniu obydwu bitew, zostaje zwycięzcą, a różnica pomiędzy liczbą punktów u oby graczy, daje zwycięski wynik. Jeśli więc gracz, który dowodził Krasnoludami w pierwszej bitwie wygrał tam 3 punktami, a następnie przegrał drugą bitwę (grając Trollami) siedmioma punktami, wówczas przegrałby grę o 7-3= 4 punktami.
Gra może skończysz się remisem, tylko wtedy, gdy obaj gracze skończą z tym samym wynikiem.

PIERWSZE KILKA ROZGRYWEK

Ponieważ gra wymaga od graczy rozwijania różnych umiejętności i radzenia sobie z dwoma różnymi siłami, różnie się poruszającymi i różnie dokonującymi bicia, najprawdopodobniej pierwsze gry będą raczej jednostronnymi zwycięstwami. Znacznie więcej czasu może zająć wypracowanie porządnej strategii do poruszania Krasnoludami, niż zajmuje to w przypadku dowodzenia prostszymi i silniejszymi Trollami. Gdy taktyka się rozwija i plany bitwy są formowane, gra będzie wymagała głębszego przemyślenia każdego ruchu, przez co będzie także trwać dłużej. Najprawdopodobniej będzie to też moment, kiedy Krasnoludy odkryją, że również mogą wygrać w Łupsa.

ROZWÓJ KRASNOLUDÓW

Dowódca armii Krasnoludów musi w pełni skoncentrować się na tworzeniu zwartych bloków – grup Krasnoludów. Nie może obawiać się poświęcać swoich Krasnoludów, lub też zachowywać się jak tchórz i uciekać, wszystko by utrzymać blok Krasnoludów, który odeprze niebezpieczeństwo nadchodzące z każdej strony. Taki wynik może być osiągnięty tylko poprzez poświęcenie – Krasnoludy muszą być z radością wyrzucane na nadchodzącego Trolla, by i tak zginąć jak kamikadze, ale dla dobra falangi tworzonej za nim. Największą zaletą Krasnoludów jest ich mobilność – Krasnoludy mogą rzucać się i gwałtownie zmieniać nacisk siły z jednego miejsc na planszy w inne.

Pomimo iż kolumna Krasnoludów może napaść na Trolla, bardziej bezpośrednie i łatwiejsze jest unikanie ataku. Trudno jest pokonać Trolle samą serią ataków w pojedynczych kolumnach.
Bez formowania bloków, Krasnoludy będą wybite jeden po drugim i zdziesiątkowane przez silniejszego przeciwnika. Dla Krasnoludów siła tkwi w jedności. Kiedy już uda się sformować taki blok, można go ostrożnie przesuwać po planszy w celu oddzielenia pojedynczych Trolli – Zbicie jednego w zamian za jednego czy dwa krasnoludy, może przynieść punkty dla dowódcy Krasnoludów.

TROLLOWANIE

Dowodzenie Trollami to znacznie prostsza sprawa. Do wyboru mamy:

  1. Formowanie kolumn do wypychanie, oraz bicie tylu krasnoludów, ilu tylko znajdzie się w zasięgu maczugi, zanim Krasnoludy zdołają sformować odpowiedni blok.
  2. Atakowanie bloku krasnoludów dopóki jest jeszcze mały, aby zapobiec jego rośnięciu w siłę.
  3. Jedno i drugie.

Kiedy już Krasnoludy sformułują blok, zbijanie ich przez Trolle zaczyna robić się kłopotliwie trudne. Trolle muszą więc postarać się zadbać o punkty tak wcześnie, jak to możliwe, zanim Krasnoludy zaczną się bronić.
 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif