Nadszedł czas, gdy możemy przystąpić do formowania rozgrywek ligowych w bitewniaka LEGO - BrikWars. Poniżej przedstawiam ramowy schemat i punktację ligi.
Magia w BrikWars jest potraktowana nieco po macoszemu. W zasadzie jedynie w zasadach dotyczących używania broni jest wspomniane, że różdżki mogą być traktowane jako broń zasięgowa krótka a magiczne laski, jako broń zasięgowa długa. W praktyce możnaby było na tym poprzestać, ale w światach fantastyczncyh, które zawierają magię zazwyczaj jest ona potężnym źródłem mocy i władzy. Pozostawienie w tym wypadku maga w roli zwykłego żołnierza czy nawet dowódcy strzelającego po prostu z różdżki zamiast z łuku, wydaje się czymś nie na miejscu. To właśnie oraz zamiłowanie mojej córki do pewnych czarodzieji, spowodowało iż powstał niniejszy suplement...
W dniu wczorajszym, zdecydowałem się na rozpisanie na zasady BrikWars zestawu LEGO z Komandosami Senatu (zestaw LEGO numer 75088). W wersji skróconej, zaprezentowałem w/w na LUGPol'u i zostałem poproszony prze Kocura, o rozpisanie innego zestawu - 75078. To również jest przemiły battlepack. Co prawda w środku dostajemy czterech zwykłych żołnierzy, ale za to pojazd jest z tych latających.
Battlepacki z żołnierzykami zawsze są mile widziane, jeśli chcemy stworzyć "na szybko" oddział bojowy, do starcia w BrikWars. W tym roku (2015) LEGO nas nieco rozpieściło i wypuściło na rynek kilka battlepacków z uniwersum Star Wars. Między innymi jest wśród nich piękny oddział komandosów senatu, w niebieskim umundurowaniu.
Poniżej prezentuję krótką rozpiskę przykładowych parametrów, na jakich można zawartość tego zestawu wprowadzić do BrikWars.
W każdej armii przydać się może wsparcie artyleryjskie. Idąc tym tropem, postanowiłem stworzyć oddział, który poza użytecznością będzie również ładnie wyglądał. W ten sposób powstał niniejszy oddział artylerii z klocków LEGO. Oddział jest optymalizowany pod system bitewny BrikWars i może służyć zarówno jako samodzielna jednostka jak i fragment większej armii.
Kto nie marzy czasami o stworzeniu oddziału przemykających cicho jak wiatr ninja, albo elfów, wyłaniających się z lasu niczym duchy... W drugą stronę jeśli coś może się ukryć, powinna być możliwość również tego odkrycia. W tym celu opracowane zostały dwie dodatkowe umiejętności - Ukrywanie się i Spostrzegawczość. Te dwie cechy aż proszą się, o stworzenie oddziałów złożonych z elitarnych wojowników, wyspecjalizowanych w danej broni - snajperów, lub mistrzów broni ręcznej, dlatego też od razu wprowadzona jest trzecia umiejętność - właśnie Mistrz Broni.
Oryginalne zasady Brikwars nie przewidują leczenia postaci. W chwili przebicia jej ochrony, po prostu postać ginie i... tyle ją widzieli, jednak praktyka pokazuje, że czasem taka możliwość by się przydała.
W rozgrywkach praktycznych nie raz i nie dwa występował dylemat "wskrzeszenia", za pomocą specjalnej umiejętności bohatera, co tylko dowodzi, że profesja lekarza jest potrzebna, tak samo jak profesja pilota.
Tym razem MOC'e są dwa - mojego syna i mój. Oba to czołgi z klocków LEGO, przeznaczone do BrikWars - co było zainspirowane rozmowami tuż przed grą z X3kutorem. Jeden, jest klasycznym niemal czołgiem krasnoludów, zbudowanym ze stali i kamienia, i napędzanym parą.
Koledzy preferujący klocki Technic jako argument za tym iż nie mogą zagrać w BrikWars, podawali brak minifigów. Postanowiłem rozwiązać ten problem i wytrącić im ten argument z ręki, dlatego też powstały trzy wzory przykładowych fantasy robotów, w całości wykonane z klocków Technic, nie wyłączając broni...
Jedną z zalet tworzenia oddziałów, jest to, że znacznie trudniej jest wyeliminować pojedynczą jednostkę, będącą członkiem oddziału. W dugą stronę trafienie oddziału jest znacznie łatwiejsze, ponieważ atakującemu wystarczy możliwość zobaczenia dowolnego minifiga z oddziału, lub nawet fragmentu podstawki oddziału aby oddać strzał w jego kierunku. Co więcej, ponieważ podstawka oddziału jest zazwyczaj większa od minifiga, atakujący dostanie dodatkowe bonusy do ataku za duży cel.