Dla Użytkownika

Jesteś tutaj

Formowanie oddziałów

Na początku bitwy, gracze mogą połączyć swoje jednostki w takie oddziały, jakie im odpowiadają, dać im odpowiednie podstawki i ustawienie figurek. Podczas walki, żołnierze mają znacznie więcej na głowie niż pilnowanie porządku i nie są zazwyczaj na tyle szybcy aby przeorganizować się "w locie".

Zmiana formacji

Tak długo, jak gracz nie musi dodawać nowej podstawki do pola bitwy, lub zmieniać wielkości istniejącej, większość prostych zmian organizacyjnych oddziału nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów. Opuszczenie przez jednostkę oddziału nie pociąga za sobą żadnych kosztów ani dla jednostki ani dla oddziału - po prostu gracz deklaruje, że dana jednostka opuszcza oddział i może wykonać nią ruch, opuszczając jednocześnie podstawkę oddziału.

Zmiana ustawienia jednostek na podstawce, również jest możliwa bez żadnych dodatkowych konsekwencji, tak długo, jak długo gracz nie próbuje z jej pomocą uzyskać "kilku dodatkowych cali" dla jednej lub więcej jednostek. Jeśli reorganizacja budzi wątpliwości, sporna jednostka musi zapłacić dodatkowy koszt ruchu, za zmianę położenia na podstawce, niemniej w wiekszości wypadków nie ma podstaw d obaw.

Jeśli jednostki reorganizują się w taki sposób, że gracz musi zmienić podstawkę, lub ją powiększyć, ew. gdy nowe jednostki dochodzą do istniejącego oddziału, wtedy sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Za każdym razem gdy jednostka jest dołaczana do nowego, lub zmienia oddział na inny, zachodzi ponowne formowanie oddziału. Jest to liczone jako jedna akcja. Jeśli jednostka nie ma wolnej akcji, aby ją wykorzystać na formowanie, nie może dołączyć do oddziału. Nawet jeśli jednostka dołaczy do oddziału, jest wyłączona w danej turze gracza z brania udziału w akcjach tej grupy, nawet jeśli następują one po jej dołączeniu (wyjątek związany z pozycją Oficera, pozwalający na uniknięcie kosztu akcji przy formowaniu jest opisany niżej).

Przykład 1: Połączenie oddziałów

W sytuacji, gdy spotykają się: Jeden oddział na dużej podstawce, z trzema jednostkami, jeden oddział na małej podstawce z dwoma jednostkami i pojedyncza jednostka, mogą sformować oddział, korzystając z największej podstawki (zakładamy, że jest na nim tyle miejsca, aby się wszystkie jednostki zmieściły). Zarówno dla pojedynczej jednostki, jak i dla najmniejszego oddziału, oznacza to wydanie swoich akcji na dołączenie do oddziału. Jeśli po takim przeformatowaniu, oddział wykonuje jeszcze jakąś akcję - może to zrobić tylko z wykorzystaniem trzech jednostek, które były pierwotnie na głównej podstawce.

Przykład 2: Rozdzielenie oddziałów

Z pewnych przyczyn, dwie jednostki z naszego 6 osobowego oddziału, zdecydowały się na odejście - tworząc nowy oddzialik. W tym momencie wydają one swoje akcje na sformowanie oddziału (dokładamy wspólną podstawkę). Pozostałe 4 jednostki nadal mają wolna akcję i mogą np. zaatakować "dezerterów". Gdyby te dwie jednostki odeszły jako indywidualne minifigi, oczywiście nie traciłyby akcji a jedynie ruch.

Przykład 3: Zmiana rozmiaru podstawki oddziału

Pozostałe 4 jednostki zdecydowały o przeformatowaniu oddziału na mniejszą powierzchnię, tak aby stanowiły mniejszy cel. Ponieważ w tym momencie zmieniana jest podstawka, na której stoi oddział, kosztuje to jedną akcję.

W wielu wypadkach może się zdażyć, że jednostka opuszcza oddział i ponownie do niego dołącza w tej samej turze (najczęściej, gdy trzeba np. przejść jakimś wąskim przejściem, a następnie ponownie sformowac oddział po drugiej stronie). Jest to możliwe i dozwolone. Nie jest natomiast dozwolona sytuacja odwrotna - czyli dołączenie jednostki do oddziału a następnie jego opuszczenie w tej samej turze.

Przykład 4: Przejście przez bramę

Nasz sześcioosobowy oddział ma zbyt szeroką podstawkę aby mógł przejść przez wąską bramę, w której zmieści się maksymalnie dwóch żołnierzy obok siebie, dlatego musi się rozdzielić na początku ruchu a następnie ponownie uformować już za bramą, wykorzystując akcje członków oddziału. Oczywiście w realnej rozgrywce, gracz nie ma omobowiązku zdejmowania wszystkich figurek i może zwyczanie przenieść podstawkę na drugą stronę bramy, o ile w trakcie przejścia przez nią jednostki nie będą w żaden sposób atakowane.

Oficer

Tracenie akcji za każdym razem, gdy oddział jest przeformowywany jest w najlepszym razie niewygodne. Na szczęście istnieje możliwość uniknięcia tego, jeśli mamy do dyspozycji jednostkę, która jest wyspecjalizowana w zarządzaniu podwładnymi - oficera.

Mimo iz oficerowie nie są w pełnym sensie tego słowa bohaterami, mają ich pewne cechy. Mianowicie umieją zarządzać szeregowymi żołnierzami, reorganizując ich. W większości nie są niczym więcej, niż dodatkowo wyspecjalizowanymi minifigami, zazwyczaj z wyróżniającym je mundurem. Standardowe cechy oficera, które uzyskuje podczas szkolenia, to:

  • umiejętność: 1d6+1
  • ruch: 6"
  • obrona: 1d6+2

Dodatkowo, każdy oficer posiada umiejętność "Dowodzenia", pozwalającą na organizację nowych oddziałów i reorganizację istniejących, bez ponoszenia kosztu akcji. Tak sformowane oddziały (z udziałem oficera), mogą natychmiast rozpocząć swoje działania, jeszcze w tej samej turze. W tym wypadku możliwe jest nawet przeformatowywanie się jednostki, która już wykonała w danej turze swoją akcję.

Jeśli oczekujesz, że będziesz często reorganizował swoje oddziały w odpowiedzi na ruchy taktyczne przeciwnika - warto zadbać aby miały odpowiednią ilość oficerów. Oddziały pozbawione oficerów starają się unikać reorganizacji, bo powoduje to zbyt duże koszty w możliwości działania.

Przykład 5: rozdzielenie oddziału z oficerem

Przyjmując sytuację z przykładu drugiego, jeśli w oddziale głównym jest oficer, oddzielające się dwie jednostki nie ponoszą kosztu formowania nowego oddziału jako punktu akcji i mogą natychmiastowo podjąc dalsze działania.

 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
Poniższy tekst to ma na celu jedynie ochronę naszej strony przed botami. Przepraszamy za utrudnienia.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

LEGO®is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1 Subtheme by Hieroglif Błąd | Klocki LEGO na wesoło

Błąd

Komunikat o błędzie

  • Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/szerszen/moje_www/netla/includes/common.inc:2820) w drupal_send_headers() (linia 1501 z /home/szerszen/moje_www/netla/includes/bootstrap.inc).
  • ParseError: syntax error, unexpected '*', expecting end of file w theme_render_template() (linia 13 z /home/szerszen/moje_www/netla/sites/klocki.netla.pl/themes/legoanalytic/comment.tpl.php).
Wystąpił niespodziewany błąd. Proszę spróbować później.